Krievija ir slavena ar lielisku basa balsu pārpilnību. Taču bass, kurš būtu sasniedzis vokālās mākslas virsotnes un kļuvis pazīstams tikai kā kamerdziedonis un solists lielu formu skaņdarbos, gandrīz nemaz nedziedot operā tā ir ārkārtīgi reta parādība.
Anatolija Safiuļina mākslas pamatā ir individuāli iekrāsots tembrs un dāsnas dabas dotības apvienojumā ar lielu meistara pieredzi. Pateicoties izsmalcinātai muzicēšanas kultūrai un spožam dramatiskā aktiera talantam, viņš pārvalda dažādus mūzikas stilus. Var sacīt, ka šī Eiropas mēroga krievu mākslinieka personību ir izveidojusi mūzika - krievu tautas dziesma un pilsētas romance, oriģinālas pagājušo gadsimtu un mūslaiku krievu un Rietumeiropas komponistu kamermūzikas programmas, lielu formu vokāli simfoniskie skaņdarbi mesas, rekviēmi, kantātes, oratorijas, simfonijas
Un jebkurā skaņdarbā, ko dzied Anatolija Safiuļins, klausītājs sajūt dziedoņa dvēseles un intelekta dziļumu un, protams, viņa neatkārtojamo raksturu.
Anatolijs Safiuļins ir dzimis Maskavas apgabala Mitišču pilsētā. 1977.g adā absolvējis Krievijas Gņesinu Mūzikas akadēmiju, kur guvis lielisku skolu pie viena no izcilākajiem krievu vokālajiem pedagogiem - profesora G.Ādena, kurš savulaik mācījies Itālijā, un Anatolijs Safiuļins pārmantojis no sava skolotāja basa vokālās meistarības un skanējuma dabiskā skaistuma noslēpumus. Daudzus gadus Anatolijs Safiuļins ir bijis Maskavas Valsts filharmonijas solists. Viņš ir Krievijas Tautas mākslinieks. Kopš 2002.g ada Safiuļins dzīvo Vācijā un aktīvi nodarbojas ar dziedāšanas mākslas pasniegšanu, uzskatot, ka tādējādi dziedātājam ir iespēja pagarināt savu mākslinieka mūžu.
Anatolijs Safiuļins ir daudzu prestižu mūzikas festivālu dalībnieks: Krievu ziema un Maskavas zvaigznes (Maskavā), Balto nakšu zvaigznes (Sanktpēterburgā), Edinburgas festivāls (Skotijā), Prāgas pavasaris, Visas pasaules zvaigznes (Šveicē), Bilbao festivāls (Spānijā), Veltījumi Šostakovičam (Vācijā un Šveicē), Krievu mūzikas festivāls Stokholmā, Kijevas rudens, Bratislavas rudens, Bēlas Bartoka mūsdienu mūzikas festivāls (Ungārijā), krievu mūzikas festivāli Itālijā, Francijā, Austrijā, Japānā, garīgās mūzikas festivāli
Viņš ir koncertējis visā Krievijā, dziedājis Londonā, Parīzē, Romā, Milānā, Florencē, Vīnē, Ķelnē, Hamburgā, Minhenē, Glāzgovā, Ženēvā, Čikāgā, Ņujorkā, Monrealā, Otavā, Tokijā, Stambulā, Telavivā, Singapurā
Londonā Anatolijs Safiuļins pirmais pēc Šaļapina dziedājis Saljēri partiju Rimska-Korsakova operas Mocarts un Saljēri koncertuzvedumā Royal Festival Hall zālē. Princese Diāna, kura bija koncertā, dziedātājam sniegusi audienci, lai pateiktos par gūto mākslas baudījumu.
Aizvadītajos desmit gados Anatolijs Safiuļins ir piedalījies simtiem lielu formu darbu atskaņojumos. To vidū bijuši Čimarozas, Mocarta, Verdi, Dvoržāka, Brāmsa, Forē un Britena rekviēmi, Baha, Bēthovena, Mocarta un Šūberta mesas, Baha, Onegera, Šēnberga, Rahmaņinova, Prokofjeva, Šaporina, Šnitkes un Ščedrina kantātes, Mālera, Šostakoviča un Lazareva simfonijas.
Kamermūzika ir Anatolija Safiuļina daiļrades virsotne. Viņa daudzās oriģinālprogrammas ir grūti uzskaitīt. To vidū īpaša vieta ir mūsu laikabiedru mūzikai. Daudzi XX gadsimta komponisti Anatolijam Safiuļinam ir uzticējuši savu sacerējumu pirmatskaņojumus un viņam tos veltījuši. Viņu vidū ir tādi izcili meistari kā Georgijs Sviridovs, Edisons Deņisovs, Sofija Gubaiduļina, Jurijs Ļevitins un daudzi citi. Savulaik žurnāls Sovetskaja muzika nodēvēja viņu par mūsdienas mūzikas uzticamo bruņinieku, un šī apzīmējuma būtība arī šodiennav mainījusies. Safiuļinam nepastāv tādi jēdzieni kā jaunapgūstama skaņdarba grūtības pakāpe vai sagatavošanai atvēlētā laika problēma. Viņš uzskata - jo grūtāks skaņdarbs, jo interesantāk uzzināt, kas tur beigu beigās iznāks.
Viņa skatuves partneru vidū ir bijuši tādi lieliski mūziķi kā pianisti Nikolajs Demidenko, Viktorija Postņikova, Igors Hudoļejs un Aleksandrs Bahčijevs, ērģelnieki Oļegs Jančenko un Oļģerts Cintiņš
Anatolijs Safiuļins ir sadarbojies ar vismaz 150 diriģentiem, kuru vidū ir tādi lielmeistari kā Igors Markevičs, Vladimirs Fedosejevs, Jevgeņijs Svetlanovs, Kurts Mazurs, Genādijs Roždestvenskis, Valērijs Gergijevs, Sauļus Sondeckis, Jehudi Menuhins, Arvīds Jansons, Mariss Jansons, Kšištofs Pendereckis, Mihails Pļetņovs, Liāna Isakadze, Džansugs Kahidze
Mākslinieks ir ieskaņojis vairāk nekā 25 kompaktdiskus.
Anatolija Safiuļina saiknei ar Latviju ir sena vēsture. Pirmoreiz Rīgā viņš dziedāja 1981.gadā - tas bija Verdi Rekviēms, kura atskaņojumā mākslinieks piedalījās kopā ar Gaļinu Kovaļovu, Irinu Arhipovu un Kārli Zariņu (pie diriģenta pults bija Arvīds Jansons). Viņš bieži dziedājis Valsts Akadēmiskā kora Latvija koncertos. 2003.gadā kopā ar Gidona Krēmera vadīto kamerorķestri Kremerata Baltica Safiuļins piedalījās Šostakoviča 14.simfonijas atskaņojumos Vācijā un Itālijā.
Kopš 1997.gada Anatolijs Safiuļins pastāvīgi sadarbojas ar Innu Davidovu. 1998. gada 13. februārī notika pirmais Hermaņa Brauna fonda rīkotais vokālās mūzikas vakars. Un tas bija Anatolija Safiuļina solokoncerts - tādējādi dziedātājs kļuva par jaunās koncertaģentūras krusttēvu. Katrai Anatolija Safiuļina un Innas Davidovas koncertprogrammai, kas tiek rādīta publikai, ir sava neatkārtojama seja (Gļinkas un Rahmaņinova romances, Veltījums Šaļapinam, Krievu komponistu romances ar Puškina vārdiem, Dons Kihots un Mefistofelis, Senas krievu romances).
Pateicoties mūziķu meistarībai un tam, ka šī mūzika skan ļoti reti, programma Aizmirstās lappuses (Taņejeva un Arenska romances) ar neticamiem panākumiem tika atskaņota 2001.gada pavasarī Rahmaņinova koncertzālē Maskavā.
Anatolija Safiuļina balss- tas ir tipisks krievu bass ar spēcīgu zemo reģistru. Taču viņa balss nav monotona, tai piemīt apbrīnojami smalkas gradācijas. Dziedonis valdzina ar savu dziļo muzikalitāti un radošā spēka intensitāti.
Duisburger Kulturspiegel, Dīsburga, Vācija
Anatolija Safiuļina un Innas Davidovas duets tā ir divu mūziķu laimīga sastapšanās, kas abiem bijusi lemta. Viņu muzicēšanā un ikkatra skaņdarba sapratnē var sajust daudz kopīga, arī absolūtu domu un jūtu saplūšanu.
Marts, 2004.