Rīgas debija Pirmdien, 2004. gada 6. decembrī plkst. 19.00, Latvijas Nacionālajā operā
SEXTETO CANYENGUE (Kanjenges sekstets, Nīderlande)
KARALISKAIS TANGO
Mākslinieciskais vadītājs Karels Krājenhofs (Carel Kraayenhof)
Karels Krājenhofs (Carel Kraayenhof, bandoneons) Martins van der Lindens (Martijn van der Linden, vijole) Vilems van Bārsens (Willem van Baarsen, vijole) Andreass Suntrops (Andreas Suntrop, ģitāra) Sebastiāns van Delfts (Sebastiaan van Delft, klavieres) Daniels Lēmans (Daniel Lehmann, kontrabass) Kro Lampe (Cro Lampe, tehnika)
KANJENGE (CANYENGUE) tango dejošanas maniere, kā arī tango specifiskais ritms.
Argentīniešu tango, ko spēlē Karels Krājenhofs un viņa SEXTETO CANYENGUE - tas ir itāļu, spāņu, franču, poļu, krievu, vācu un latīņamerikāņu melodiju brīnišķīgs sakausējums, kuru viegli skar Bahs, Šopēns, Gēršvins un afrikāņu ritmi.
..Oranžas troņmantnieka prinča Vilema Aleksandra kāzas ar princesi Maksimu 2002.gada februārī kļuva par notikumu, kas apstiprināja Karela Krājenhofa kā labākā argentīniešu tango izpildītāja reputāciju Holandē. 55 000 cilvēku visā pasaulē kļuva par princeses asaru lieciniekiem, viņai klausoties Astora Pjacollas tango Adiós Noniño. 30 000 šī tango singla kopiju tika pārdotas nākamā gada laikā.. Vēlāk tika pārdoti 50 000 diska Tango Royal kopiju, kā arī 30 000 diska Tango Maxima eksemplāru.
Priekšvēsture ir tāda... Kā solists Krājenhofs bija spēlējis kopā ar Brabantes orķestri un Roterdamas filharmonijas orķestri, ar Philips simfonisko orķestri, Hāgas orķestri un Concertgebouw kamerorķestri. 1986.gadā Karelam Krājenhofam bija laimējies strādāt kopā ar Astoru Pjacollu, piedaloties tango-mūzikla Tango Apasionado uzvedumā Brodvejā. Pēc atgriešanās Holandē Krājenhofs izveidoja Sexteto Canyengue (1988), kuru vispirms iepazina klausītāji Argentīnā, Urugvajā, ASV, Malaizijā, Turcijā un Rietumeiropā. Argentīnā un Urugvajā Karels Krājenhofs koncertēja kopā ar Osvaldo Puljēzes orķestri. Vēlāk arī Krājenhofa tautieši atvēra savas sirdis viņa un Sexteto Canyengue mūzikai.
Sexteto Canyengue koncerti vienmēr ir izpārdoti - publika straumēm plūst gan uz Amsterdamas klasisko Concertgebouw zāli, gan uz milzīgo popmūzikas halli Patronaat, gan uz nelieliem provinces teātriem.
Sexteto Canyengue ir spēlējis kopā ar Jo-Jo Ma, sadarbojies ar Holandes Nacionālo baletu, uzstājies Hana Reicigera programmā, piedalījies Astora Pjacollas piemiņai veltītā koncertā Buenosairesas operā Teatro Colon, ko noskatījās 5 000 cilvēku.
Gidons Krēmers iedvesmojās no Karela Krājenhofa un viņa ansambļa spēles, kad veica savus tango ieskaņojumus.
Sexteto Canyengue ir saņēmis daudz balvu savā dzimtenē. To vidū ir Golden Nutcracker no Holandes Komponistu līgas (1993) un Holandes Deju skolotāju asociācijas balva par to, ka tūkstošiem holandiešu tagad mācās dejot tango (2002), kā arī Popularitātes balva (2003).
1993. gadā Roterdamas konservatorija uzaicināja Karelu Krājenhofu vadīt Argentīniešu tango nodaļu. Tā ir vienīgā vieta pasaulē, kur argentīniešu tango mākslu iespējams studēt akadēmiskā līmenī.
Programma
I
A. Pjacolla Ausencias A. Pjacolla Street tango A. Pjacolla Michelangelo 70 K. Krājenhofs Desconcierto E. Rovira A Evaristo Carriego A. Pjacolla Zum R. Melo Desde el alma O. Puljēze La yumba A. Pjacolla Ave Maria
II
J.K. Kobians Nostalgias A. Pjacolla Tres minutos con la realidad K. Krājenhofs El corte K. Krājenhofs A Roberto Alvarez F. Kanaro Soñar y nada mas A. Pjacolla Marrón y azul A. Pjacolla Escualo A. Pjacolla Fracanapa A. Pjacolla Adiós Nonino A. Pjacolla Libertango
|