Fenomenāli talantīgā jaunā dejotāja Patrīcija Gerrēro dzimusi Granādas
čigānu kvartālos. Viņas māte bija un joprojām ir flamenko deju skolas
pasniedzēja, tādēļ arī Patrīcija dejo jau kopš četru gadu
vecuma.
Pagājušajā gadā Patrīcija
piedalījās pasaulslavenā spāņu režisora Karlosa Sauras jaunajā
filmā Flamenco, Flamenco, šogad
uzstājās viņa šovā Flamenco Hoy
Amerikas Savienotājās Valstīs. Patrīcija Gerrēro allaž tiek aicināta uz tādiem
pazīstamiem Spānijas festivāliem, kā Festival de Jerez, Festival de las Minas La
Union, Bienal de Sevilla
Viņas deja, saglabājot flamenko klasiskos
vaibstus, ir īpašs - grācijas un elegances savienojums. Patrīcija Gerrēro ir
flamenko dejotāju prestižākās starptautiskās prēmijas Premio El Desplante
laureāte.
Flamenko jeb kante flamenko (no spāņu val. cante flamenco)
ir apjomīgs Dienvidspānijas dziesmu un deju slānis īpašā izpildījuma stilā. Tas
ir pārsteidzoši, taču vārda flamenko izcelsme joprojām nav
skaidra.
Pirmās ziņas par flamenko datētas ar 1780. gadu. Flamenko dzimtene
ir Andalūzija, kur divarpustūkstoš gadu gaitā krustojušās dažādu Austrumu tautu
un kultūru ietekmes: feniķiešu, grieķu, kartāgiešu, bizantiešu, arābu,
čigānu
Kante flamenko dzeja tā ir lirika ar filozofisku dzīves izjūtu.
Tā pamattēmas ir mīla, vientulība, nāve. Kante flamenko dejām ir tikpat sena
izcelsme kā dziedājumiem. Daudzas dziesmas tiek pavadītas ar dejām, un dabiskā
kārtā tās pārtop par deju dziesmām, pat par nelielu izrādi, kurā piedalās
dziedātāji, dejotāji, ģitāristi, sitaminstrumentālisti un
plaukšķinātāji.
Līdz XIX gadsimta pēdējai trešdaļai flamenko stils nebija nedz
populārs, nedz pazīstams ārpus tā cienītāju un pazinēju šaurā loka. Taču līdz ar
īpašu mākslinieku kafejnīcu rašanos, kur uzstājās flamenko izpildītāji, šis
stils kļuva tuvs visplašākajai publikai. No 1870. līdz 1920. gadam flamenko
piedzīvoja savu zelta laikmetu.
1922. gadā komponists Manuels de Falja un dzejnieks Federiko
Garsija Lorka nporganizēja konkursu Kante hondo, kas kalpoja par impulsu
stila atdzimšanai. Visā Spānijā sāka rīkot flamenko festivālus un konkursus,
sākās zinātniski pētījumi, parādījās žurnāls Flamenko, tika izveidota
flamenkoloģijas un folkloras pētīšanas katedra. Sākās senā stila jaunā dzīve, un
flamenko iemīlēja ne vien tā dzimtenē, bet arī visā plašajā pasaulē.