Rīgas debija Pirmdien, 29.septembrī plkst.19.00 Latvijas Nacionālajā operā
Rudijs Bergers (vijole) Peters Madsens (klavieres) Ron Mc Clure (kontrabass)
Programmā: Gēršvins, Elingtons, Deiviss, Horta, Bergers
Vai jūs gadījumā neesat no Jaunorleānas?, - tā bieži vien jautā vijolniekam Rudijam Bergeram. Nē, viņš nav no Jaunorleānas, viņš ir no Vīnes, bet spēlē džezu kā Jaunorleānas iedzimtais. Pareizāk būtu sacīt - kā neviens cits. Viņš spēlē arī klasiku, tomēr džezs, kur valdošā ir improvizācija, viņam, bez šaubām, ir tuvāks. Jo Rudija Bergera improvizācijas - tas ir uguns un ledus, skaistums, spēks un jutekliskums, tas ir kārdinājums, kuram nav iespējams pretoties.
Jau 1986.gadā Rudiju Bergeru, toreizējo Vīnes konservatorijas absolventu, par viņa pirmo disku First Step Austrijas džeza žurnāls JAZZ LIVE nodēvēja par gada vijolnieku. Vēlāk jaunais mūziķis strādāja Ņujorkā un Brazīlijā, spēlēja kopā ar Astoru Pjacollu un ģitāras ģēniju Toninjo Hortu, pats izveidoja neskaitāmas grupas. Tagad viņš dzīvo Brazīlijā, kur pasniedz vijoles džeza improvizācijas mākslu.
Savā jaunradē Rudijs Bergers ceļo Eiropas, ASV un Latīņamerikas kultūrās. Viņš savieno veco labo Vīnes skolu ar Gēršvina un Elingtona klasiskajiem blūziem, brazīliešu melodijas ar skaņraža paša meklējumiem, Jaunorleānas tradicionālos motīvus ar savu dzimto čigānu ugunīgo dziedājumu atbalsīm
Taču pat visdrosmīgākajos eksperimentos, atklājot arvien jaunus ceļus, viņš saglabā uzticību džeza augstajai mākslai.
Peters Madsens ir amerikāņu pianists, kurš iepazinies ar Rudiju Bergeru 1989.gadā un kopš tā laikā uzstājies kopā ar viņu gan vairākkārt Ņujorkā, gan piecās Eiropas koncertturnejās. Kontrabasists Rons Mak Klūrs pieder savas paaudzes labākajiem amerikāņu džeza mūziķiem un ir viens no izcilākajiem basistiem džeza vēsturē pēdējos 30 gadus. |